
FIAT 500 ABARTH CAT CAMS
Fiat 500 Abarth, popularny hot hatch z włoskim rodowodem. Najmniejsze dziecko z rodziny Fiata już wychodząc z fabryki było niezwykle zwinne. Jednak dla właściciela tego egzemplarza to było za mało dlatego auto zaliczyło udany projekt poprawiający jego osiągi w firmie TRS Racing. W związku z tym że nie chodziło tu o małe zmiany to poza sportowymi wałkami rozrządu zmienione lub dodane zostały:
- Kompresor EATON TVS R410
- Turbo Subaru TD05H zamiast serii
- Customowy kolektor ssący i wydechowy TRS Racing
- Dodatkowa przepustnica elektroniczna pełniąca jednocześnie funkcję zaworu bypass oraz otwierająca dopływ dodatkowego powietrza z drugiego filtra powietrza (dla turbiny)
- Wtryski 520ccm
- Elektronika Ecumaster Emu Black + Ecumaster Dash
- Chłodnica oleju
- Filtry powietrza K&N
WYNIK I WYKRES
Finalny wynik to aż 320KM/380Nm. Niewątpliwie jest to niebagatelna moc 228KM z litra pojemności. I to wszystko z silnika 1.4 T-JET Fiat 500 Abarth przy wsparciu sportowych wałków rozrządu Cat Cams. Bezsprzecznie silnik ten to popularna jednostka. Występował w wielu wersjach mocowych również w takich samochodach jak:
- Alfa Romeo Giulietta 1,4 T-Jet 120 KM
- Alfa Romeo MiTo 1,4 T-Jet 120 i 155 KM
- Fiat 500 Abarth 1,4 T-Jet 135 KM, w wersji Esseesse 1,4 T-Jet 160 KM
- Fiat 500L 1,4 T-Jet 120 KM
- Fiat Bravo II 1,4 T-Jet 120 KM i 150 KM
- FIat Doblo II 1,4 T-Jet 120 KM
- Fiat Grande Punto 1,4 T-Jet 120 KM
- Fiat Grande Punto Abarth 1,4 T-Jet 155KM, w wersji Essesse 1,4 T-Jet 180KM
- Fiat Linea 1,4 T-Jet 120 KM
- Fiat Tipo (2015) 1,4 T-Jet 120
- Lancia Delta 1,4 T-Jet 120 KM i 150 KM
Zatem jeśli poszukujesz sposobu na podniesienie osiągów w swoim samochodzie z silnikiem z tej serii, napisz do nas a z chęcią przedstawimy ofertę na sportowe wałki rozrządu. Niezależnie czy budujesz auto na ulicę, czy do motorsportu mamy gotowe produkty dla różnych zastosowań.
Jeśli szukasz kontaktu do chłopaków z TRS Racing i chcesz zobaczyć ich inne projekty niż wspomniany Fiat 500 Abarth to wystarczy odwiedzić ich profil na Facbooku: https://www.facebook.com/trsracingpl/ . Wnioskując z tego ile zrobili już silników z tej serii, z pewnością znają się na tych jednostkach.
