Mini Cooper S R53 Tuning
Tuning Mini Cooper S – to jedno z najpopularniejszych zapytań, jakie do nas trafia. Mini Cooper S R53 to auto bardzo popularne i lubiane przez pasjonatów motoryzacji jak również w świecie sportu. Chcesz zwiększyć moc, zadbać o przyrost nM, zwiększyć prędkość maksymalną? Cat Cams Polska posiada bardzo szeroką ofertę sportowych wałków rozrządu do tuningu tego samochodu. Mamy wałki rozrządu dla wielbicieli jedynie modyfikacji mechanicznych jak i dla tych którzy po montażu wałka są otwarci na przeprowadzenie chip tuningu swojego Mini.
CHIP TUNING - TAK CZY NIE?
Bez wątpienia mamy bardzo duże doświadczenie z wałkami rozrządu dla Mini Cooper S R53. Opracowane przez nas modele wałków rozrządu pozwalają na znalezienie rozwiązania zarówno do silnika z kompresorem, jak również w opcji z dodanym turbo. Bez względu na przeznaczenie budowanego samochodu jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiedni model wałka rozrządu. Mamy wałki wymagające chip tuningu jak również takie, które działają bez żadnych modyfikacji elektronicznych.
jaki wałek ROZRZĄDU wybrać?
Na wykresach z hamowni zobaczyć można korzyści wynikające z montażu naszego najłagodniejszego wałka rozrządu o numerze 1302461.
Poprawa już od 2500 rpm aż do końca obrotów i różnica 25KM-30KM oraz 30Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów. Model ten nie wymaga chip tuningu, aczkolwiek chip tuning jest wskazany, aby osiągnąć zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Ten wałek rozrządu jest dobrym wyborem na ulicę i do codziennego użytkowania samochodu. Zachowuje stabilną pracę biegu jałowego.
OSTRY WAŁEK ROZRZĄDU DO MINI COOPER S R53
Kolejny wykres przedstawia ostrzejszy model wałka, tj. 1302469. To jest nasz najpopularniejszy wałek rozrządu do Mini R53 Cooper S. Stosowany zarówno na ulicę jak i w sporcie. Tutaj klienci regularnie osiągają od 230KM do 250KM oraz moment obrotowy na poziomie 270-280Nm. Stosowanie go wymaga przeprogramowania sterownika Mini.
SERYJNY WAŁEK ROZRZĄDU A CHIP TUNING MINI
W modyfikacjach mechanicznych samochodów doładowanych klienci najczęściej decydują się na chip tuning Mini. Faktycznie jest to szybka droga do poprawy osiągów samochodu i zwiększenia mocy silnika. W połączeniu z mniejszym kołem kompresora oraz układem dolotowym możemy liczyć na atrakcyjny przyrost. Jednak zawsze ograniczeniem będzie tu seryjny wałek rozrządu. Dlatego warto rozważyć jego wymianę, aby nie narażać się na kolejne strojenie i koszty z tym związane. Dłuższe czasy otwarcia w połączeniu z większym wzniosem zaworowym poprawią napełnianie silnika i pozwolą uzyskać dodatkowe KM i Nm względem seryjnego wałka. Zmiana ta ma również wpływ na prędkość maksymalną samochodu. Natomiast zużycie paliwa zależy od nogi kierowcy.
podsumowanie
Na koniec najważniejsza kwestia, jeśli poszukujesz sportowego wałka rozrządu do Mini Cooper S R53 to w stałej ofercie mamy dostępne od ręki najpopularniejsze modele wałków rozrządu do tego samochodu. W związku z tym serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami.
Jeśli natomiast posiadasz Mini Cooper S R56, zachęcamy do lektury naszego wpisu na temat korzyści z montażu wałków w tuningu Mini Cooper S R56 turbo. Z naszymi produktami uzyskujemy przyrost 14KM i 20Nm na seryjnym turbo. Potwierdzone wykresem z hamowni.
Za udostępnione wykresy dziękujemy między innymi firmie Speedmasters specjalizującej się w tuningu Mini Cooper S.