Mazda MX-5 NB
Kolejny udany projekt ze sportowymi wałkami rozrządu Cat Cams. Mazda MX-5 NB tym razem z najsłabszym dostępnym silnikiem czyli 1.6 16V B6.
Przepis na 100KM z LITRA w MAZDZIE MX-5?
Duża część klientów sięga po najmocniejszy silnik 1.8 16V oferowany w Mazdzie MX-5 NB. Takich też samochodów jest więcej na torach wyścigowych w Polsce. Jednak właściciel tego auta zdecydował się na pozostanie w klasie do 1600cc i montaż sportowych wałków wraz z połączeniem z kilkoma innymi modyfikacjami. W tej chwili Mazda legitymuje się mocą 157KM i momentem obrotowym wynoszącym 158Nm.
Potwierdza to widoczny obok wynik z hamowni. Warto zwrócić uwagę na ładny i płaski przebieg momentu obrotowego. Parametry takie pozwalają na korzystanie z auta zarówno na torze jak i poza nim.
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU W MAZDZIE
![Mazda MX-5 sportowe wałki rozrządu](https://www.catcams.pl/wp-content/uploads/2023/02/Cat-Cams-Mazda-Miata-Engine.jpg)
W opisywanym silniku zrobiono następujące zmiany:
- Sportowe wałki rozrządu Cat Cams
3702304
Regulowane kółka rozrządu Cat Cams
Mocniejsze sprężyny zaworowe Cat Cams
Porting głowicy, polerowanie zaworów
seryjny dół silnika. CR zbliżony do serii 9,5:1
Lekkie koło zamachowe, tarcza sprzęgła obita kevlarem
Kolektor wydechowy 4-1, wydech z kwasówki 2,25”
ITB z GSXR 750
W niedalekiej przyszłości w silniku będzie zwiększany stopień sprężania a właściciel celuje w 180KM.
OFERTA DO SILNIKÓW B6
Jako producent wałków rozrządu mamy w naszej ofercie do silników B6 kilka modeli. Niezależnie czy szukasz wałków do silnika wolnossącego czy turbo. Czy też budujesz go z myślą o jeździe codziennej lub wyścigach na torze? Jesteśmy jedyną firmą będącą w stanie przygotować rozwiązanie odpowiednie dla Ciebie.
Napisz do NAS. A przedstawimy Ci naszą ofertę w tym zakresie.
W budowie silnika pomagały następujące firmy:
WELDMAN MOTORSPORT – kolektor wydechowy
KASOKU CARS – budowa silnika
GT4 Performance Parts – strojenie silnika
Jeśli jesteś zawodnikiem PUNKTA MIATA CHALLENGE to mamy dla Ciebie specjalną ofertę, więcej o niej przeczytasz w TYM LINKU.